Az iskolakezdés alkalmából a vasúttársaság az Oktatási Hivatallal összefogva balesetmegelőzési kampányt indított, amely a fiatalokat érintő vasúti balesetekre fókuszál. Sajnos aktuális a téma: a nyári szünet vége és az új tanév kezdete sajnos súlyos tragédiákat hozott, melyek áldozatai gyermekek és fiatalok voltak. Az elmúlt hónap során két tinédzser életét vesztette és két másik fiatal súlyos sérüléseket szenvedett a figyelmetlenség, valamint a tiltott vasúti területeken való tartózkodás következtében.
Ebben az évben már 56 baleset történt vasúti átjárókban a MÁV hálózatán, ami 14-gyel több, mint az előző év azonos időszakában. A KRESZ szabályok megsértése és a figyelmetlenség miatt a vonatok már 90 esetben gázoltak el embereket, ebből 11 eset vasúti átjárókban történt, tavaly ilyenkor 26 ilyen esetet regisztráltak.
A MÁV, az Oktatási Hivatal együttműködésével, célul tűzte ki a vasúti balesetek visszaszorítását, ennek érdekében balesetmegelőzési ismeretterjesztő sorozatot készítettek “SíN-TÉR” címmel, amelyet már több mint 2800 iskolába eljuttattak.
A sorozat célja, hogy a diákokhoz eljusson a legfontosabb vasútbiztonsági tudnivalók üzenete. A kisfilmeket Härtlein Károly, a BME Fizikai Intézet oktatójának közreműködésével készítették, összesen három epizódban tárgyalják a leggyakoribb vasúti baleseti okokat, beleértve a fékút hosszát, az elsodrási határt, valamint az áramütés veszélyeit.
A nyári szünet előtt a MÁV és az ORFK-OBB rajzpályázatot is meghirdetett, amelynek célja a biztonságos közlekedés népszerűsítése volt. A gyerekek kreatív formában dolgozhatták fel a legfontosabb közlekedési szabályokat, amelyek megszegése balesetekhez vezethet.
„Egy gázolásnak minimum két elszenvedő alanya van. Az egyik az áldozat, a másik pedig, akiről talán kevesebb szó esik, a mozdonyvezető. A mozdonyvezetők mi vagyunk, és számunkra rendkívül megterhelő és negatív élmény, amikor egy baleset megtörténik. Csak a szerencsének tudhatjuk be, ha a közút-vasút találkozásánál az ütközés éppen nem egy kamionnal történik, hiszen volt olyan baleset, amely sajnos a mozdonyvezető kollégánk halálával végződött. Ők csak elmentek dolgozni, azonban onnan már nem térhettek haza. Nagyon nehéz egy ilyen eset után leszállni a mozdonyról, nagyon nehéz odamenni, és megnézni, hogy mi történt. Felejthetetlen csattanások, szagok, illetve felejthetetlen momentumok, amelyeket soha nem lehet kitörölni az emlékezetünkből. Nekünk is van családunk, nekünk is vannak szeretteink. Nagyon nehéz egy baleset után hazamenni, hiszen ekkor kezdődik el az események feldolgozása. De nekünk ez a hivatásunk, nekünk mihamarabb vissza kell állnunk a munkába” – mondta Molnár Péter mozdonyvezető.
A közleményükból kiderül, hogy a tanév szünetében a MÁV igyekezett külön figyelmet fordítani a fiatalokra leselkedő vasúti veszélyekre, vasútbiztonsági programokkal népszerűsítették a szabályos közlekedést a Balaton és a Velencei-tó környékén. Pécsen az Erzsébet tábor keretében, játékos balesetmegelőzési foglalkozásokon tanították a gyerekeket, valamint a tanév folyamán is rendszeresen tartanak oktatásokat az iskolákban a vasútbiztonság szakértői.
Kép: MÁVINFORM
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!